Lekcia č.8
Kam po radu?

V živote sú situácie, keď potrebujeme radu odborníka. Právnika, lekára, psychológa... niekoho, kto nám povie, čo robiť, keď si už my nevieme rady. Niekoho, kto nás uistí v tom, že naše kroky sú správne alebo naopak, rozptýli naše zbytočné a prehnané obavy.

 

Možno vám nasledujúce dve situácie nebudú celkom neznáme: váš malý škôlkár má hrozivý strach pred búrkou, hmyzom, tmou alebo čimkoľvek iným. Ako správny rodič sa to snažite riešiť, tíšite, vysvetľujete, odvádzate pozornosť... skúšate možné aj nemožné. Márne, strach pretrváva a vy si kladiete otázku čo robiť, ako sa správať, ako pomôcť dieťaťu ten veľký strach prekonať? Alebo vás vaše batoliatko jedného dňa prekvapí tým, že začne odmietať akúkoľvek stravu. Skúšate, čo radí intuícia, zisťujete, či nie je choré, vyvárate jeho obľubené jedlá... bezúspešne. Čo sa deje, kde je problém, pýtate sa sama seba.

Ak stojíte pred nejakým problémom, či už podobným alebo iným, z úplne odlišného súdka, skočte si po radu do internetovej poradne. Nemusíte pri tom nikam chodiť, žiadne objednávanie či vyčkávanie v čakárni. Odborníci vám kedykoľvek poradia aj prostredníctvom internetu. Poradne fungujú veľmi jednoducho: vy popíšete svoj problém a zadáte otázku do formulára na to určeného; špecialista na danú problematiku si ho prečíta a napíše vám odpoveď, ktorú nájdete na stránkach poradne.

Väčšina aktívnych poradní sa snaží reagovať do 2. -5. dní. Ale mnohé sa s termínom uverejnenia odpovedí veľmi nepárajú, a zodpovedia dotaz aj o niekoľko týždňov, čo už je absolútne neužitočná služba pre toho, kto ju aktuálne potreboval. Preto si všímajte dátumy, kedy boli uverejnené odpovede na predchádzajúce otázky. Weby, ktoré majú problém s dodržaním časového limitu radšej akékoľvek časové označenie zadania otázky, alebo uverejnenia odpovede neuverejňujú. To len aby ste nečakali zbytočne na otázku o zrazení teploty vášmu novorodencovi , keďže o tri týždne budete riešiť možno problém s potravinovým exémom.

Výhodou internetových poradní je archív zodpovedaných otázok. Ako to už v živote býva, mnohé z problémov, pred ktorými možno práve teraz stojíte, riešili už pred vami aj iní. A tak často odpovede na vlastné otázky môžete nájsť ešte predtým, než ich napíšete do formulára a odošlete. Stačí sa preklikať archívom či – čo je ešte rýchlejšie – zadať kľúčové slovo a použiť funkciu vyhľadávania.

A tu je pár konkrétnych typov . Ak potrebujete poradiť s čímkoľvek, čo súvisí s vaším rodičovstvom alebo deťmi, zverte sa do rúk odborníkom na portáli www.rodinka.sk. Získate tu kvalifikované rady z oblasti dojčenia i výživy. So svojimi problémami sa môžete obrátiť aj na pediatra, psychológa, stomatológa, logopéda či právnika.
Ak máte akúkoľvek otázku ohľadne liekov, ich vedľajších účinkov a podobne, zájdite sa poradiť do poradne pre lieky na stránku www.primar.sk. Popri nej tu funguje aj poradňa všeobecnej medicíny a zubná poradňa.

Kúpili ste si len nedávno nové topánky a už sa na nich odlepuje podrážka? Alebo prestal fungovať váš nový DVD-prehrávač a obchodník vám odmieta uznať reklamáciu? Zverte sa so svojim problémom na stránke www.spotrebitelinfo.sk. Poradia vám na čo máte či nemáte nárok, ako postupovať pri neuznanej reklamácii a ktoré inštitúcie môžete osloviť pri riešení svojho problému.

Domáca úloha

  Ktorá z poradní sa nenachádza na portáli www.rodinka.sk?
A. Poradňa o pupočníkovej krvi
B. Poradňa pre partnerské vzťahy
C. Poradňa právnika
   
 

 

Chcete sa o internete rozprávať s ostatnými „študentkami“? Kliknite sem.